CV

CV for e-commerce, web and digital marketing

Jeg har arbejdet med internettet siden 1995 og er i dag Marketingchef i Fitness World Group. Mine daglige udfordringer handler om øget salg/acquisition og sign ups, brandbuilding og customer engagement gennem marketing, sociale medier og e-commerce via website, tablet, mobil, app og ude i centrene. I løbet af min karriere har jeg været ansvarlig for e-commerce og marketing hos nogle af Danmarks største og mest besøgte e-handelssteder og kendte brands. Jeg har en masse erfaring fra B2C, B2B, livsstil, detail (inkl. kæder) og abonnementsalg og -service.

Karriere

2017 – Marketingchef | Fitness World & Urban GymFitness World's logo
I 2016 åbnede vi vores lowbudget valueflanker Urban Gym, som naturligvis også skulle markedsføres. I løbet af den periode hvor jeg har været i Fitness World, er vi vokset med over 50 centre, har åbnet en fitnesskæde i udlandet. Det stiller store krav til intake, struktur og branding. Dualbrand management kræver en stram segmentering og fokus på målgrupper. Jeg arbejder i større eller mindre grad med:

  • e-commerce
  • marketing
  • digital marketing
  • Customer Experience Management (CEM/CX)
  • kampagner: ATL og BTL
  • retention
  • brandbuilding
  • segmentering/personalisering
  • onlinesalg
  • konvertering
  • medieplanlægning
  • medieindkøb
  • sociale medier
  • tv-reklamer (TV-C)
  • radioreklamer
  • outdoor/OOH/DOOH
  • annoncer
  • app
  • pjecer/flyers
  • konkurrencer
  • centeråbninger/butiksåbninger
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • produktlancering
  • SEO
  • SEM/Adwords (inkl. GDN, RLSA)
  • SEA
  • RTG (retargetting)
  • RTB (Real Time Bidding)
  • analyse
  • webanalyse
  • strategi
  • coaching
  • ledelse

2016 – 2017 Marketingchef | Fitness WorldFitness World's logo
Fitness World udviklede sig voldsomt over en årrække og blev solgt til en equity fund – faktisk 1,5 gange. Tiden var nu inde til at arbejde mere med retention samtidig med, at vi fastholdt et ambitiøst intake. Min opgaver blev mere strategiske og ledelsesmæssige krydret med en bred og spændende palette af opgaver i marketingafdelingen. Til daglig havde jeg ansvaret for:

  • e-commerce
  • marketing
  • digital marketing
  • Customer Experience Management (CEM/CX)
  • kampagner: ATL og BTL
  • retention
  • brandbuilding
  • segmentering/personalisering
  • onlinesalg
  • konvertering
  • medieplanlægning
  • medieindkøb
  • sociale medier
  • tv-reklamer (TV-C)
  • radioreklamer
  • outdoor/OOH/DOOH
  • annoncer
  • pjecer
  • konkurrencer
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • produktlancering
  • SEO
  • SEM/Adwords (inkl. GDN, RLSA)
  • SEA
  • RTG (retargetting)
  • RTB (Real Time Bidding)
  • analyse
  • webanalyse
  • strategi
  • coaching
  • ledelse

2014 – 2016 Digital Marketingchef | Fitness WorldFitness World's logo
Min opgave var at digitalisere virksomheden. Vi begyndte derfor at fokuserede på digital marketing, fordi det gav muligheder for en mere intelligent markedsføring, som også gjorde det muligt at analysere, justere og evaluere på marketingindsatsen og kampagnerne i samarbejde med forskellige bureauer og partnere, mens de var live – ikke bagefter. Det handlede om hele tiden at optimere, eksperimentere og finde nye veje til en bedre konvertering og større salg både i centrene, på websitet, tabletten og mobilen. Jeg arbejdede med:

  • e-commerce
  • marketing
  • digital marketing
  • digital salgsmodellering
  • Customer Engagement Management (CEM/CE)
  • segmentering/personalisering
  • onlinesalg
  • konvertering
  • medieplanlægning
  • medieindkøb
  • sociale medier
  • tv-reklamer
  • radioreklamer
  • outdoor/OOH
  • annoncer
  • pjecer
  • kampagner
  • konkurrencer
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • produktlancering
  • CRM
  • SEO
  • SEM/Adwords (inkl. GDN, RLSA)
  • SEA
  • RTG (retargetting)
  • RTB (Real Time Bidding)
  • analyse
  • webanalyse
  • retention
  • strategi
  • coaching
  • budget
  • ledelse

2013 – 2014 Online Sales Manager | Fullrate / TDC TelcoFullrate's logo
Mit fokus var online-kundeoplevelse på både websitet og mobilsitet. Det omfattede også selvbetjeningen for eksisterende kunder. Mit mål var at øge online-salget og forbedre konverteringsraten. Blandt mine opgaver var:

  • e-commerce
  • online-salg
  • konvertering
  • kampagner
  • A/B-testing
  • MVT (multivariate testing)
  • SEO
  • SEM (inkl. GDN, RLSA)
  • webanalyse
  • anti-churn
  • websiteoptimering
  • indhold
  • landingpages
  • usability (UX)
  • konkurrencer
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • produktlancering
  • drift og vedligehold
  • coaching
  • ledelse

2012 – 2013 Online Sales Manager | ImercoImerco logo
Hos Imerco var multichannelsalg i fokus. Det var retailsalg via website og app, det var lige fra kunden kom varen i den virtuelle kurv på websitet eller app’en, til den bliver leveret til kunden. Mine vigtigste opgaver var:

  • online-salg
  • konvertering
  • webshop-optimering
  • SEO
  • SEM/Adwords
  • drift og vedligehold
  • social medier
  • nyhedsbreve
  • ledelse

2010 – 2012 Webmanager | Telmore / TDC Telco Telmore logo
Onlinesalg var mit vigtigste arbejdsområde i Telmore. Jeg var afdelingsleder for Site Management (7 medarbejdere), hvor vi hver dag kæmpede for at øge konverteringsraten og udvide kundebasen. I Telmore havde vi Danmarks travleste webshop (ifølge FDIH) med 20 pct. af samtlige dankorttransaktioner – og Telmore var derfor Danmarks største e-handelssted. Websitet var Telmores klart vigtigste salgskanal, og derfor skulle sitet bare spille. Vi havde samtidig den højeste Trustpilot-score blandt teleselskaberne på 9,0 (januar 2011). Blandt mine opgaver var::

  • ledelse
  • strategi
  • coaching
  • sparring
  • analyse
  • personalisering
  • online-salg
  • konvertering
  • siteoptimering
  • planlægning af drift og vedligehold
  • nye sign up-flows
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • roadmapping
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • A/B-testing
  • behavioural targeting (adaptive content)
  • specificering
  • blogging

2009 – 2012 Sitemanager | Telmore / TDC TelcoTelmore logo
Mine opgaver handlede om e-handel og e-commerce. Den vigtigste opgave var at sørge for en høj konverteringsrate, samtidig med at kundeoplevelsen var i top – customer experience management. Websitet skulle også være med til at hjælpe og servicere eksisterende kunder og på den måde sikre en lav churnrate. Telmore var Danmarks største online-televirksomhed med over 700.000 kunder. Efter 1,5 år blev jeg bedt om at tage ansvaret for Site Management-afdelingen. Jeg var dybt involveret i følgende opgaver og projekter:

  • online-salg
  • siteoptimering
  • shopoptimering
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • social commerce, brugerinvolvering og -vurderinger
  • sociale medier
  • online-kampagner
  • webtracking
  • webanalyse
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • A/B-testing
  • behavioural targeting (adaptive content)
  • UX (user experience)
  • web 2.0
  • mash up
  • blogs
  • landingpages
  • usability
  • acceptance-testing
  • prototyping
  • use cases
  • kravspecifikation
  • nyheder
  • drift og vedligehold

2008 – 2009 Webmanager | Sterling AirlinesSterling Airlines logo
Hos Sterling Airlines var jeg ansvarlig for websitet og webteamet. Websitet var dengang Danmarks 35. mest populære website (FDIM) og blandt de mest populære e-handelssteder. Det omsatte for 4 mia. kr. årligt og havde i gennemsnit ca. 100.000 besøg om dagen. Det lykkedes at hæve konverteringsraten med op til 300 pct. i perioder. Et større fokus på nyhedsbrevene betød, at omsætningen steg og i et tilfælde blev tredoblet. Jeg havde bl.a. ansvaret for følgende projekter og opgaver:

  • webansvarlig
  • redesign af site
  • Nyt CMS-system
  • introduktion af web 2.0
  • webtracking
  • webanalyse
  • siteoptimering
  • e-mailmarketing
  • online-konkurrencer
  • kvalitetssikring af tredjepartsleverandører

2008 – 2009 Webmaster | Sterling AirlinesSterling Airlines logo
Min første opgave hos Sterling Airlines var at få styr på websitet og nyhedsbrevet. Nyhedsbrevet, som havde over 2 mio. abonnenter, blev revitaliseret. Distributionen af nyhedsbrevet blev lagt om og indholdet forbedret. En udskiftning af CMS-systemet gjorde det lettere at arbejde med websitet og muligt at reagere på brugernes reaktions- og købsmønstre. Samlet set betød det en stigende konverteringsrate:

  • webansvarlig
  • drift og vedligehold
  • produktion og udsendelse af nyhedsbreve
  • webtracking
  • siteoptimering
  • online-konkurrencer
  • implementering af nyt CMS-system
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • kvalitetssikring af tredjepartsleverandører

2005 – 2009 Freelance Digital  Rådgiver og Journalist | Københavns Tekniske Skole | Flex Media | Khoby Komms | Høje Taastrup Erhvervsråd m.fl.
Jeg har sideløbende hjulpet forskellige kontakter med diverse webopgaver og produktion af journalistisk materiale. Jeg har bl.a. lavet et website for kommunikationsfirmaet Khoby Komms samt udviklet og lavet et nyhedsbrev for Flex Media. Til Københavns Tekniske Skole har jeg lavet en række portrætinterviews. Af opgaver kan nævnes:<

  • udvikling og produktion website
  • udvikling og produktion af nyhedsbreve
  • undervisning i søgemaskineoptimering (SEO)
  • interviews
  • cases
  • profiler
  • flash-animationer

2005 – 2008 Webredaktør og projektleder | RambøllRamboll logo
Hos Rambøll var jeg webansvarlig og tog bl.a. initiativ til et nyt corporatesite for hele Rambøll Gruppen. Vi valgte bl.a. også nyt CMS-system og design til de nye sites. Mine opgaver var både interne og eksterne. Det vil sige, at eg også blev brugt ved opgaver, hvor kunder efterspurgte webkompetencer. Mine opgaver var bl.a.:

  • responsible for Ramboll Denmark’s websites
  • development and implementing new corporate sites
  • web
  • intranettet
  • produkt-, mikro og kampagnesites
  • blogs
  • implementering af statistikværktøj
  • encoding og streaming af film og video
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • søgemaskinemarketing (SEM)
  • brugertests af hjemmesider
  • implementering af flashmagasiner
  • kravspecifikation
  • encoding af film til streaming og flash
  • koordinator mellem teknik- og contentgruppe
  • journalistisk og sproglig sparring med contentgruppe
  • nyheder til web og intranet
  • udvikling af kampagnesites til intranet
  • artikler til brandingmagasin
  • artikler til medarbejderblad
  • artikler til årsrapport
  • annoncer
  • pressekontakt
  • pressemeddelelser
  • film til internt brug
  • underviser i webstategi, online-branding og web for Rambøll Management
  • konferencier ved produktlancering

2004 – 2005 Webredaktør | www.ug.dk (UddannelsesGuiden for Schultz Information)Schultz logo
Indholdsdelen blev udviklet, implementeret og skrevet på bare 6 måneder. Hver uddannelse og hvert job fik sin egen beskrivelse. Portalen blev en kæmpe succes og findes stadig. Alle folkeskoleelever, elever på ungdomsuddannelserne osv. bruger fortsat portalen. Blandt mine opgaver var bl.a.:

  • webportal
  • community manager
  • koordinator mellem teknik- og contentgruppe
  • videreudvikling af portal
  • kvalitetssikring af eksterne leverandører
  • medlem af styregruppen
  • journalistisk og sproglig sparring
  • produktion af pjecer til markedsføring
  • kursusleder og underviser
  • online-brugerundersøgelser
  • forsideredaktør
  • ansvarlig for mellemniveausider
  • erhvervsredaktør
  • nyhedsredaktør
  • udarbejdelse af prototyper
  • karriereportrætter
  • jobartikler
  • uddannelsesartikler
  • nyheder

2002 – 2004 Freelancejournalist and kommunikationskonsulent | DR | Politiken | Information | Ekstra Bladet | Københavns Universitet m.fl.
Efter jeg forlod Danmarks Journalisthøjskole arbejdede jeg som freelancejournalist og kommunikationskonsulent. Mine opgaver var oftest at levere indhold til diverse magasiner og websites. Jeg laver stadig et par artikler om året for interessens skyld. Mine leverancer var bl.a.

  • interviews
  • baggrundsartikler
  • features
  • nyhedsanalyser
  • noter

2001 – 2002 Praktikant| Københavns Universitet

  • nyheder
  • reportager
  • interviews
  • baggrundsartikler
  • noter

2000 – 2001 Praktikant| Forbrugerinformationen/Forbrugerstyrelsen

  • udvikling af nyhedsbrev
  • pressekontakt
  • web-journalistik
  • redigering og layout af nyhedsbrev
  • nyheder
  • baggrundsartikler
  • reportager
  • testartikler
  • interview
  • pressemeddelelser
  • noter

1999 – 2004 Freelancejournalist | Kulturmagasinet Sentura

  • baggrundsartikler
  • analyser
  • interviews

1998 – 1999 Webredaktør | Scope Filmmagasin

  • redaktør af dansk filmsektion
  • redigering
  • coaching af journalister
  • vedligeholdelse af website
  • interviews
  • reportager

1998 – 1998 Webjournalist | Scope Filmmagasin

  • filmanmeldelser
  • reportager
  • interviews

Uddannelse

2003 Journalist, Danmarks Journalisthøjskole
1998 Overbygningsuddannelse, Institut for Film- og Medievidenskab, Københavns Universitet
1996 Bachelor, Center for Engelsk Københavns Universitet
1994 – 5 Orlov, bosat i London
1992 Højere Forberedelseseksamen (hf), VUC Odense

Priser, awards, nomineringer og tests

Bedste app 2018 (indstillet), FDIH
AEA Advertising Effectiveness Award 2015 (nomineret); Kreativitet & Kommunikation i samarbejde med YouTube, TV2 og PostDanmark; Læs artikel i bureaubiz
Gadget magasinet T3’s læsere har kåret Telmore til Årets teleselskab; T3, Januar 2012
Telmore ligger højest på alle drivere og har meget loyale kunder; EPSI (Extended Performance Satisfaction Index), oktober 2011
E-handelsprisen 2011: Online Kundeservice: Top 3; FDIH
Danmarks næstpopulæreste internetbutik 2011; Berlingske Nyhedsmagasin
Danmarks næstmest digitale virksomhed 2011; My Research
Danmarks bedste mobiloperatør 2010; Magasinet Mobil
E-handelsprisen 2009: Bedste e-handelsvirksomhed B2C. 2. plads; FDIH

Key notes og præsentationer

Increasing User Interactivity Through Innovations in Mobile; eTail Nordic (Worldwide Business Research LLC, 2. oktober 2018)
Web Analytics Wednesday (WAW) (IIH Nordic, 4. november 2015)
Beyond Product Recommendations: Combining Segmentation with Content to Create a Personalised Experience; eTail Nordic (Worldwide Business Research LLC, 13. october 2015)

Kurser

Digital Strategi (IIH Nordic, december 2016)
Strategi og forretningsudvikling i praksis (Teknologisk Institut, maj 2016)
Google Adwordskursus (IIH Nordic, marts 2015)
SEO Advanced (IIH Nordic, maj 2014)
Google Analytics Advanced (IIH Nordic, oktober 2013)
Google Analytics (IIH Nordic, september 2013)
SEO-kursus (IIH Nordic, juli 2013)
Økonomi for ledere (Lederne, maj – juni 2013)
Den Grundlæggende Lederuddannelse (Niels Brock/TDC (januar – april 2011)
Targit BI Basic (Targit, februar 2011)
Excel Udvidet (Raae Edb; februar 2010)
Excel Grundlæggende (Raae Edb, december 2009 – januar 2010)
Use cases (7N, november 2009)
SiteCatalyst Advanced User Traning (Omniture, juni 2008)
SiteCatalyst User Traning (Omniture, april 2008)
Grundlæggende projektlederuddannelse (Rambøll Academy, november 2007 – marts 2008)
Sitecore CMS Certified Administrator (Sitecore, juni 2007)
Bliv fundet på nettet (Update, marts 2007)
Nyhedsbreve – nå dine brugere (Tankevirksomheden, april 2006)
Digitale brandingstrategier (Dansk Kommunikationsforening, oktober 2005)
Effektiv webkommunikation (Tankevirksomheden, juni 2005)
Fornyelse af webstedet (Update, april 2005)
Corporate Storytelling (Update (april + maj 2004)
At arbejde med strategisk kommunikation (Dansk Journalistforbund, september 2003)
Projektmedarbejderkursus (Mercuri Urval, maj 2001)

Konferencer og heldagsseminarer

e-Tail Nordic: Multiple channels. Multiple customers. One retailer (Worldwide Business Research LLC, oktober 2018)
600 Minutes Marketing and Digital Experience (Management Events, februar 2018)
App Day 2017 (Danske Medier, marts 2017)
600 Minutes Marketing and Sales (Management Events, marts 2017)
EME 2016 – Digital Marketing Conference (APSIS, november 2016)
Total Retail, E-handelskonference og Messe 2016 (FDIH, oktober 2016)
eTail Nordic, 2nd annual (Worldwide Business Research LLC, oktober 2015)
Markedsføringsdagen 2015 (Huset Markedsføring, juni 2015)
Programmatic Buying in Scandinavia (Danske Medier, november 2014)
Digital Copenhagen 2014 (ADDA/Markedsføring, november 2014)
E-handelskonference og Messe 2013 (FDIH, oktober 2013)
It Future 2013 (Fujitsu, april 2013)
E-handel 2013: Det strategiske perspektiv (EpiServer, januar 2013)
E-handelskonference og Messe 2012 (FDIH, oktober 2012)
Adobe Digital Marketing Summit 2012 (Adobe, maj 2012)
Bag om en sælgers tankegang (SuperOffice, oktober 2011)
Mobile Copenhagen 2011 – Mobile is changing marketing (International Advertising Association, oktober 2011)
E-handelskonference og Messe 2011 (FDIH, september 2011)
Få styr på basale juridiske krav til danske e-handlere og de nye cookie regler anno 2011 (FDIH, marts 2011)
From Clicks to Cliques (Adobe/Omniture, november 2010)
E-handelskonferencen sætter fokus på vækst (FDIH, september 2010)
Bredbåndsdage 2010: Broadband Days og Mobile Broadband Forum (NIDAB Networking, september 2010)
Hvordan kan internettet udnyttes som fremtidens handels- og markedsføringsplatform? (International Advertising Association, august 2010)
Augment Your Business (Creuna, juni 2010)
Skab flere online konverteringer (FDIH, januar 2010)
Global E-commerce Summit ’09 (Shop.org og EMOTA, oktober 2009)
E-handelskonference: Få inspiration og værktøjer til at skabe vækst og optimere online-forretningen (FDIH, september 2009)
Bredbåndsdage 2009: Konkurrence, konsolidering og forretningsmodeller (NIDA Networking, september 2009)
Is Your Digital Marketing Talking to Me: Improving Website Conversion (Omniture, november 2008)
E-handelskonference: Optimer din online-forretning (FDIH, september 2008)
Tendenser, muligheder og udfordringer – er du klar til fremtidens web! (Sitecore, februar 2008)
Web Content Management anno 2007: Nye muligheder, nye udfordringer og ny inspiration (Sitecore, november 2006)
Corporate Branding: På vej mod anden bølge (Copenhagen Business School, november 2005)

Morgen-, gå-hjem-, fyraftensmøder og korte seminarer

Digital Strategi 2018 (AKQA 16. maj 2018)
WWDC17 (Apple, 20. juni 2017)
Digital Transformation (Advice; 16. juni 2017)
Next Generation Marketing (MTG, 4. maj 2017
Executive morning workshop: How corporates can be digital winners (Vertical Strategy, 14. juni 2016
Web Analytics Wednesday (WAW) (IIH Nordic, 4. november 2015)
Social Media Campaigns (Falcon Social, 23. juni 2015)
Customer Experience: Styrk din forretning (Pentia, 26. marts 2015)
Vejen til Generation Y’s hjerter er brolagt med? (Huset Markedsføring, 21. november 2014)
Sådan ser SEO ud i fremtiden (IIH Nordic, 20. november 2014
Få styr på din mediebureau (Magnetix, 4. september 2014)
Bliv skarp på RTB (Ebita/Nørgaard Mikkelsen, 26. august 2014)
Google Tag Manager(Google, 26. juni 2014)
Danmarks bedste webshops (FDIH, 14. maj 2014)
Udnyt CRM til at skabe effektive salgsprocesser (AlfaPeople, 14. maj 2014)
Digial salgsudvikling (Ebita/Nørgaard Mikkelsen, 9. april 2014)
SEO in 2014. Hvilke strategier skal du vælge? (Oxygen Software, 12. marts 2014)
Google Analytics opgradering – Universal Analytics (IIH (13. december 2013)
Danmarks bedste webshops (FDIH, 15. maj 2013)
Google har lanceret Universal Analytics. Men hvad betyder det for dig? (IIH Nordic, 19. april 2013)
Loyalitetsprogrammer: Få mere ud af dine eksisterende kunder (FDIH, 21. marts 2013)
Gør dine forretningssystemer mobile (Market It/Visma, 20. marts 2013)
Den billigste måde at tjene flere penge på e-commerce (Market It/Agillic, 12. marts 2013)
Få succes med e-handel (Dansk Erhverv, 30. januar 2013
Er du klar til e-handel?(Alfapeople/Microsoft, 27. november 2012)
Hvordan kan internettet udnyttes som fremtidens handels- og markedsføringsplatform (IAA, 1. september 2010)
Mobil Markedsføring (Dansk Annoncørforening, 8. juni 2010)
Boost din e-handel (Creuna, 1. juni 2010)
Sharing insights and key trends for Social Commerce in 2010 (Bazaarvoice, 2. marts 2010)
Digital servicedesign (Creuna, 2. februar 2010)
Adaptive content og behavioural targeting (Creuna, 12. januar 2010)
Digital strategi og forretningsudvikling (Creuna, 6. oktober 2009)

It og sprog

It-kompepencer: APSIS/Innometrics Profile Cloud, Hybris Multichannel Suite, Sitecore CMS (CMS certified administrator), EPiServer CMS, FatWire CMS, DynamicWeb, Neolane Multi-Channel Campaign Management, Adobe Omniture SiteCatalyst, Google Analytics, WebTrends, Google Website Optimizer, Visual Web Optimizer, Optimizely, Clicktale, Hotjar, Mouseflow, Userreport, Targit Business Intelligence, Microsoft Dynamics Nav (Navision), Adobe Dreamweaver, HTML og Microsoft Office.

Sprog: Engelsk flydende i tale og skrift. Tysk på konversationsniveau og italiensk på turistniveau.

Medlemskaber

FDIH (Foreningen for Distance- og Internethandel)
Lederne

Fritidsinteresser

Jeg bruger tiden sammen med mine venner, læser en bog og går i biografen eller et andet kulturtilbud. Derudover er jeg at finde et par gange om ugen på CBS (Copenhagen Business School) for at blive lidt bedre til det, jeg er god til. Jeg tager gerne til fitness eller indendørsbike et par gange om ugen, og i sommerweekenderne kører jeg Midt-, Syd- eller Nordvestsjælland tyndt på min racercykel. Et par gang om året prøver jeg at komme af sted til varmere og højere himmelstrøg, så jeg kan besejre et par bjerge på min cykel. Mad og madlavning har også min interesse.