CV

Jeg har arbejdet med marketing og web siden internettets barndom i 1995. Mine daglige udfordringer er inden for e-commerce, marketing, digital transformation, strategi, ekspansion, udvikling og lederskab. Jeg har bl.a. erfaring med både B2C og B2b, livsstil, telco, transport, start up, detail, kæder og abonnementsbaserede forretningsmodeller. I de senere år har jeg fokuseret på e-commerce, kundeakkvisition og (digital) marketing. Kontakt mig, hvis du vil vide mere.


2021 – Marketing- og Rekrutteringskonsulent | Kost og Ernæringsforbundet

Logo fra Kost og Ernæringsforbundet

Kost og Ernæringsforbundet skal moderniseres og tilpasses arbejdsmarkedets nye struktur og udfordringer. En del af den transition er oprettelsen og professionalisering af en marketingafdeling, hvor rekruttering og fastholdelse (retention) af medlemmer er de vigtigste opgaver. Blandt opgaverne er:

  • rekruttering af medlemmer/acquisition
  • retention
  • e-commerce
  • konvertering
  • optimering
  • kampagner: ATL og BTL
  • SoMe
  • web/digital/online
  • CRM/nyhedsbreve/loyalitetsflow
  • CLM
  • medieplanlægning og -indkøb
  • markedsintroduktion/G2M
  • Customer Experience Management (CEM/CX)
  • costumer journey
  • customer touchpoints
  • rekrutteringsstrategi
  • marketingstrategi
  • retentionstrategi


2020 – 2021 Head of Acquisition Marketing | GreenMobility

GreenMobility

Hos GreenMobility gjorde vi transport i byerne mere fleksibel og renere til gavn for miljøet og folk, der bor der. Vi havde 950 elektriske biler i fem byer og flere på vej. Ambitionen var, at vi havde biler i mere end 15 byer i 2021. Vi var allerede Europas største free float carsharing-udbyder af elektriske biler. Brugerne tilmeldte sig, styrede deres konto, fandt og fik adgang til bilerne via app’en. Mit fokus var på:

  • acquisition
  • e-commerce
  • konvertering
  • optimering
  • kampagner: ATL og BTL
  • programmatic
  • SoMe
  • web/digital/online
  • app
  • CRM/nyhedsbreve
  • CLM
  • IoT
  • medieplanlægning og -indkøb
  • aktivering
  • produkt- og konceptudvikling
  • markedsintroduktion/G2M
  • markedsudvikling
  • markedspenetration
  • Customer Experience Management (CEM/CX)
  • costumer journey
  • customer touchpoints
  • brandbuilding
  • strategi


2014 – 2020 Marketingchef | Fitness World & Urban Gym

Fitness Worlds logo
  •  
I Fitness World valgte vi at disrupte os selv med vores lillesøster Urban Gym, hvor brugerne brugte app’en til administrere deres medlemskab og adgang til centrene. På den måde dækkede vi en bredere del af markedet. Fitness World Group skulle stadig vokse, derfor havde vi en effektiv akkvisitionsmaskine med en digital prædiktiv salgsmodellering, som gav flotte resultater. Vi arbejdede aktivt med churn, hvor vi styrkede vores brand, onboarding-set up, personalisering og kunderejse mm. bl.a. via vores prisvindende app’en. Jeg arbejdede bl.a. med:
  • kundeakkvisition
  • Customer Experience Management (CEM/CX)
  • costumer journey
  • customer touchpoints
  • kampagner: ATL og BTL
  • e-commerce
  • G2M/produktlancering
  • retention
  • brandbuilding
  • IoT
  • web/digital/online
  • app
  • segmentering/personalisering
  • konvertering
  • medieplanlægning og -indkøb
  • SoMe (sociale medier)
  • tv-reklamer (TV-C)
  • radioreklamer
  • outdoor/OOH/DOOH
  • annoncer/bannere
  • konkurrencer
  • produkt- og konceptudvikling
  • SEO
  • SEM/Adwords (inkl. GDN, RLSA)
  • SEA
  • RTG (retargetting)
  • RTB (Real Time Bidding)
  • analyse
  • webanalyse
  • strategi
  • coaching
  • ledelse

2013 – 2014 Online Sales Manager | Fullrate/TDC Telco

Fullratelogo

Mit fokus var online-kundeoplevelse på både web- og mobilsitet. Det omfattede også selvbetjeningen for eksisterende kunder. Mit mål var at øge online-salget og forbedre konverteringsraten. Blandt mine opgaver var:

  • e-commerce
  • online-salg
  • konvertering
  • kampagner
  • A/B-testing
  • MVT (multivariate testing)
  • SEO
  • SEM (inkl. GDN, RLSA)
  • webanalyse
  • anti-churn
  • websiteoptimering
  • indhold
  • landingpages
  • usability (UX)
  • konkurrencer
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • produktlancering
  • drift og vedligehold
  • coaching
  • ledelse

2012 – 2013 Online Sales Manager | Imerco 

Imercologo

Hos Imerco var multichannelsalg i fokus. Det var detailsalg via website og app lige fra kunden kom varen i den virtuelle kurv på websitet eller app’en, til den blev leveret til kunden. Mine vigtigste opgaver var:

  • online-salg
  • konvertering
  • webshop-optimering
  • SEO
  • SEM/Adwords
  • drift og vedligehold
  • social medier
  • nyhedsbreve/CRM
  • ledelse


2010 – 2012 Webmanager | Telmore/TDC Telco

Telmorelogo

Onlinesalg var mit vigtigste arbejdsområde i Telmore. Jeg var afdelingsleder for Site Management (7 medarbejdere), hvor vi hver dag kæmpede for at øge konverteringsraten og udvide kundebasen. I Telmore havde vi Danmarks travleste webshop (ifølge FDIH) med 20 pct. af samtlige dankorttransaktioner – og Telmore var derfor Danmarks største e-handelssted. Websitet var Telmores klart vigtigste salgskanal, og derfor skulle sitet være optimeret. Vi havde samtidig den højeste Trustpilot-score blandt teleselskaberne på 9,0 (januar 2011). Blandt mine opgaver var::

  • ledelse
  • strategi
  • coaching
  • sparring
  • analyse
  • personalisering
  • online-salg
  • konvertering
  • siteoptimering
  • planlægning af drift og vedligehold
  • nye sign up-flows
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • roadmapping
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • A/B-testing
  • behavioural targeting (adaptive content)
  • specificering
  • blogging


2009 
– 2010 Sitemanager | Telmore/TDC Telco

 

Telmorelogo

Mine opgaver handlede om e-handel og e-commerce. Den vigtigste opgave var at sørge for en høj konverteringsrate, samtidig med at kundeoplevelsen var i top – customer experience management. Websitet skulle også være med til at hjælpe og servicere eksisterende kunder og på den måde sikre en lav churnrate. Telmore var Danmarks største online-televirksomhed med over 700.000 kunder. Jeg var dybt involveret i følgende opgaver og projekter:

  • online-salg
  • siteoptimering
  • shopoptimering
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • social commerce, brugerinvolvering og -vurderinger
  • sociale medier
  • online-kampagner
  • webtracking
  • webanalyse
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • A/B-testing
  • behavioural targeting (adaptive content)
  • UX (user experience)
  • web 2.0
  • mash up
  • blogs
  • landingpages
  • usability
  • acceptance-testing
  • prototyping
  • use cases
  • kravspecifikation
  • nyheder
  • drift og vedligehold



2008 – 2009 Webmanager | Sterling Airlines

Hos Sterling Airlines var jeg ansvarlig for websitet og webteamet. Websitet var dengang Danmarks 35. mest populære website (FDIM) og blandt de mest populære e-handelssteder. Det omsatte for 4 mia. kr. årligt og havde i gennemsnit ca. 100.000 besøg om dagen. Det lykkedes at hæve konverteringsraten med op til 300 pct. i perioder. Et større fokus på nyhedsbrevene betød, at omsætningen steg og i et tilfælde blev tredoblet. Jeg havde bl.a. ansvaret for følgende projekter og opgaver:

  • web
  • online-salg
  • redesign af site
  • Nyt CMS-system
  • introduktion af web 2.0
  • webtracking
  • webanalyse
  • siteoptimering
  • e-mailmarketing/CRM/nyhedsbreve
  • online-konkurrencer
  • kvalitetssikring af tredjepartsleverandører



2008 – 2009 Webmaster | Sterling Airlines

Min første opgave hos Sterling Airlines var at få styr på websitet og nyhedsbrevet. Nyhedsbrevet, som havde over 2 mio. abonnenter, blev revitaliseret. Distributionen af nyhedsbrevet blev lagt om og indholdet forbedret. En udskiftning af CMS-systemet gjorde det lettere at arbejde med websitet og muligt at reagere på brugernes reaktions- og købsmønstre. Samlet set betød det en stigende konverteringsrate:

  • webansvarlig
  • drift og vedligehold
  • CRM
  • produktion og udsendelse af nyhedsbreve
  • webtracking/analyse
  • siteoptimering
  • online-konkurrencer
  • implementering af nyt CMS-system (Episerver)
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • kvalitetssikring af tredjepartsleverandører

2005 – 2009 Freelance Digital  Rådgiver og Journalist

Københavns Tekniske Skole | Flex Media | Khoby Komms | Høje Taastrup Erhvervsråd m.fl.

  • udvikling og produktion website
  • udvikling og produktion af nyhedsbreve
  • undervisning i søgemaskineoptimering (SEO)
  • interviews
  • cases
  • profiler
  • flash-animationer
2005 – 2008 Webredaktør og projektleder | Rambøll
Rambolllogo

Hos Rambøll var jeg webansvarlig og tog bl.a. initiativ til et nyt corporatesite for hele Rambøll Gruppen. Vi valgte bl.a. også nyt CMS-system og design til de nye sites. Mine opgaver var både interne og eksterne. Det vil sige, at jeg også blev brugt ved opgaver, hvor kunder efterspurgte webkompetencer. Mine opgaver var bl.a.:

  • Udvikling af nyt corporate website
  • web
  • intranettet
  • produkt-, mikro og kampagnesites
  • blogs
  • implementering af statistikværktøj
  • streaming af film og video
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • søgemaskinemarketing (SEM)
  • brugertests af hjemmesider
  • implementering af flashmagasiner
  • kravspecifikation
  • koordinator mellem teknik- og contentgruppe
  • journalistisk og sproglig sparring med contentgruppe
  • nyheder til web og intranet
  • udvikling af kampagnesites til intranet
  • artikler til brandingmagasin
  • artikler til medarbejderblad
  • artikler til årsrapport
  • annoncer
  • pressekontakt
  • pressemeddelelser
  • film til internt brug
  • underviser i webstategi, online-branding og web for Rambøll Management
  • konferencier ved produktlancering


2004 – 2005 Webredaktør | ug.dk (UddannelsesGuiden for Schultz Information)

Schultzlogo

Indholdsdelen af ug.dk blev udviklet, implementeret og skrevet på bare 6 måneder. Hver uddannelse og hvert job fik sin egen beskrivelse. Portalen blev en kæmpe succes og findes stadig. Alle folkeskoleelever, elever på ungdomsuddannelserne osv. bruger fortsat portalen. Blandt mine opgaver var bl.a.:

  • webportal
  • community manager
  • koordinator mellem teknik- og contentgruppe
  • videreudvikling af portal
  • kvalitetssikring af eksterne leverandører
  • journalistisk og sproglig sparring
  • produktion af pjecer til markedsføring
  • kursusleder og underviser
  • online-brugerundersøgelser
  • ansvarlig for mellemniveausider
  • erhvervsredaktør
  • nyhedsredaktør
  • udarbejdelse af prototyper
  • karriereportrætter
  • jobartikler
  • uddannelsesartikler
  • nyheder
2002 – 2004 Freelancejournalist and kommunikationskonsulent 

DR | Politiken | Information | Ekstra Bladet | Københavns Universitet m.fl.

Efter jeg forlod Danmarks Journalisthøjskole arbejdede jeg som freelancejournalist og kommunikationskonsulent. Mine opgaver var oftest at levere indhold til diverse magasiner og websites. Mine leverancer var bl.a.

  • interviews
  • baggrundsartikler
  • features
  • nyhedsanalyser
  • noter


2001 – 2002 Praktikant| Københavns Universitet

Københavns Universitets logo
  • nyheder
  • reportager
  • interviews
  • baggrundsartikler
  • noter

2000 – 2001 Praktikant| Forbrugerstyrelsen (Forbrugerinformationen)

  • udvikling af nyhedsbrev
  • pressekontakt
  • web-journalistik
  • redigering og layout af nyhedsbrev
  • nyheder
  • baggrundsartikler
  • reportager
  • testartikler
  • interview
  • pressemeddelelser
  • noter

1999 – 2004 Freelancejournalist | Kulturmagasinet Sentura

  • baggrundsartikler
  • analyser
  • interviews

1998 – 1999 Webredaktør | Scope Filmmagasin

  • redaktør af dansk filmsektion
  • redigering
  • coaching af journalister
  • vedligeholdelse af website
  • interviews
  • reportager

1998 – 1998 Webjournalist | Scope Filmmagasin

  • filmanmeldelser
  • reportager
  • interviews

Uddannelse

2021 HD 2. del, Marketing Management, Copenhagen Business School
2019 HD 1. del, Business Administration, Copenhagen Business School
2003 Journalist, Danmarks Journalisthøjskole

Priser, awards, nomineringer og tests

Danish Digital Awards 2019: Gold, Bedste Customer Experience 
Bedste App 2018 (indstillet), FDIH
AEA Advertising Effectiveness Award 2015 (nomineret); Kreativitet & Kommunikation i samarbejde med YouTube, TV2 og PostDanmark; Læs artikel i bureaubiz
Gadget magasinet T3’s læsere har kåret Telmore til Årets teleselskab; T3, Januar 2012
Telmore ligger højest på alle drivere og har meget loyale kunder; EPSI (Extended Performance Satisfaction Index), oktober 2011
E-handelsprisen 2011: Online Kundeservice: Top 3; FDIH
Danmarks næstpopulæreste internetbutik 2011; Berlingske Nyhedsmagasin
Danmarks næstmest digitale virksomhed 2011; My Research
Danmarks bedste mobiloperatør 2010; Magasinet Mobil
E-handelsprisen 2009: Bedste e-handelsvirksomhed B2C. 2. plads; FDIH

Key notes og præsentationer

Increasing User Interactivity Through Innovations in Mobile (eTail Nordic; Worldwide Business Research LLC, 2. oktober 2018)
Web Analytics Wednesday (WAW) (IIH Nordic, 4. november 2015)
Beyond Product Recommendations: Combining Segmentation with Content to Create a Personalised Experience (eTail Nordic; Worldwide Business Research LLC, 13. oktober 2015)

Kurser

Salgets psykologi (Tack International, juni – september 2021)
Træning af projektledere (Mannaz A/S, maj – oktober 2021)
Lav bedre virtuelle præsentationer (epo, maj 2021)
Lean Ledelse i praksis (Ledernes Kompetencecenter, april-juni 2019)
Six Sigma Yellow Belt (Ledernes Kompetencecenter, maj 2019)
Digital Strategi (IIH Nordic, december 2016)
Strategi og forretningsudvikling i praksis (Teknologisk Institut, maj 2016)
Google Adwordskursus (IIH Nordic, marts 2015)
SEO Advanced (IIH Nordic, maj 2014)
Google Analytics Advanced (IIH Nordic, oktober 2013)
Google Analytics (IIH Nordic, september 2013)
SEO-kursus (IIH Nordic, juli 2013)
Økonomi for ledere (Lederne, maj – juni 2013)
Den Grundlæggende Lederuddannelse (Niels Brock/TDC (januar – april 2011)
Targit BI Basic (Targit, februar 2011)
Excel Udvidet (Raae Edb, februar 2010)
Excel Grundlæggende (Raae Edb, december 2009 – januar 2010)
Use cases (7N, november 2009)
SiteCatalyst Advanced User Traning (Omniture, juni 2008)
SiteCatalyst User Traning (Omniture, april 2008)
Grundlæggende projektlederuddannelse (Rambøll Academy, november 2007 – marts 2008)
Sitecore CMS Certified Administrator (Sitecore, juni 2007)
Bliv fundet på nettet (Update, marts 2007)
Nyhedsbreve – nå dine brugere (Tankevirksomheden, april 2006)
Digitale brandingstrategier (Dansk Kommunikationsforening, oktober 2005)
Effektiv webkommunikation (Tankevirksomheden, juni 2005)
Fornyelse af webstedet (Update, april 2005)
Corporate Storytelling (Update, april + maj 2004)
At arbejde med strategisk kommunikation (Dansk Journalistforbund, september 2003)
Projektmedarbejderkursus (Mercuri Urval, maj 2001)

Konferencer og heldagsseminarer

IWDK (Internet Week Denmark, maj 2021)
e-Tail Nordic: Multiple channels. Multiple customers. One retailer (Worldwide Business Research LLC, oktober 2018)
600 Minutes Marketing and Digital Experience (Management Events, februar 2018)
App Day 2017 (Danske Medier, marts 2017)
600 Minutes Marketing and Sales (Management Events, marts 2017)
EME 2016 – Digital Marketing Conference (APSIS, november 2016)
Total Retail, E-handelskonference og Messe 2016 (FDIH, oktober 2016)
eTail Nordic, 2nd annual (Worldwide Business Research LLC, oktober 2015)
Markedsføringsdagen 2015 (Huset Markedsføring, juni 2015)
Programmatic Buying in Scandinavia (Danske Medier, november 2014)
Digital Copenhagen 2014 (ADDA/Markedsføring, november 2014)
E-handelskonference og Messe 2013 (FDIH, oktober 2013)
It Future 2013 (Fujitsu, april 2013)
E-handel 2013: Det strategiske perspektiv (EpiServer, januar 2013)
E-handelskonference og Messe 2012 (FDIH, oktober 2012)
Adobe Digital Marketing Summit 2012 (Adobe, maj 2012)
Bag om en sælgers tankegang (SuperOffice, oktober 2011)
Mobile Copenhagen 2011 – Mobile is changing marketing (International Advertising Association, oktober 2011)
E-handelskonference og Messe 2011 (FDIH, september 2011)
Få styr på basale juridiske krav til danske e-handlere og de nye cookie regler anno 2011 (FDIH, marts 2011)
From Clicks to Cliques (Adobe/Omniture, november 2010)
E-handelskonferencen sætter fokus på vækst (FDIH, september 2010)
Bredbåndsdage 2010: Broadband Days og Mobile Broadband Forum (NIDAB Networking, september 2010)
Hvordan kan internettet udnyttes som fremtidens handels- og markedsføringsplatform? (International Advertising Association, august 2010)
Augment Your Business (Creuna, juni 2010)
Skab flere online konverteringer (FDIH, januar 2010)
Global E-commerce Summit ’09 (Shop.org og EMOTA, oktober 2009)
E-handelskonference: Få inspiration og værktøjer til at skabe vækst og optimere online-forretningen (FDIH, september 2009)
Bredbåndsdage 2009: Konkurrence, konsolidering og forretningsmodeller (NIDA Networking, september 2009)
Is Your Digital Marketing Talking to Me: Improving Website Conversion (Omniture, november 2008)
E-handelskonference: Optimer din online-forretning (FDIH, september 2008)
Tendenser, muligheder og udfordringer – er du klar til fremtidens web! (Sitecore, februar 2008)
Web Content Management anno 2007: Nye muligheder, nye udfordringer og ny inspiration (Sitecore, november 2006)
Corporate Branding: På vej mod anden bølge (Copenhagen Business School, november 2005)

Morgen-, gå-hjem- og fyraftensmøder, korte seminarer og webinarer

Få succes med din marktingstrategi (webinar; Sunrise, 24. juni 2021)
Google Core Web Vitals (webinar: InboundCph, 21. april 2021)
Customer data – Perspectives on Customer Data Platforms and Their Surrounding Landscape (webinar: Impact, 26. marts 2021)
9 Mobile Commerce Trends for 2021:  Apps, Voice Commerce, IoT, Augumentet Reality and 5G (webinar: Impact, 25. februar, 24. marts og 21. april 2021)
Digital Marketing trends & tendenser anno 2021 (webinar: Kynetic, 3. december 2020)
SEO Study: Analyse af de +100 største e-commercesites i Danmark (webinar: Kynetic, 2. december 2020)
10 trin til at optimere din abonnementsforretning (webinar: Fenerum, 12. november 2020)
Masterclass: Digital marketing for e-commerce – hvad gør best in class-webshops i 2021? (webinar: Texta & Obsidian, 30. oktober 2020)
Danmark er et iPhoneland (webinar: Marketingplatform, 29. oktober 2020)
4 Things to Consider when Selecting a New eCommerce Platform (webinar: Fluido, 21. oktober 2020)
Introduktion til Augmented Reality i markedsføringen (Purple Scout, 18. september 2020)
Permission sign up and retention strategies (webinar: Sleeknote, 16. september 2020)
Operationel kundeloyalitet i hele kunderejsen (webinar; Nps.today, 15. september 2020)
The trends driving modern ecommerce (webinar; Avensia, 18. august 2020)
Få vækst-fokuseret viden om dine kunders web-adfærd (webinar; Combine Digital, 25. juni 2020)
Vind kampen om side 1 på Google med SERP-features (webinar; Impact, 18. juni 2020)
Sociale medier 2020 (webinar; Sunrise, 17. juni 2020)
SEO-strategi for B2C i 2020 (webinar; InboundCPH, 11. juni 2020)
Bliv klogere på skaleret agil (webinar; Worksome 26. maj 2020)
SEO-webinar for viderekommende (webinar; InboundCPH, 15. maj)
Lær at lave kampagner efter GDPR (webinar; SelectedMedia, 6. maj 2020)
Customer journey: fra tanke til handling (webinar; Sunrise, 23. april 2020)
How to Drive Performance with Programmatic Native (Verizon, 20. februar 2020)
Digital verden uden cookies (Quisma, 11. februar 2020)
Sådan overlever du et komplekst webprojekt (Peytz & Co, 12. juni 2019)
Sprint dig til bedre digitale projekter (Knowit, 24. januar 2019)
Clever Talks – Talks by Hand-picked Industry Colleagues, Thought Leaders and Friends (IIH Nordic, 11. januar 2019)
Digital Innovation – Sprint dig til bedre digitale projekter (Knowit, 24. januar 2019)
Digital Strategi 2018 (AKQA, 16. maj 2018)
WWDC17 (Apple, 20. juni 2017)
Digital Transformation (Advice, 16. juni 2017)
Next Generation Marketing (MTG, 4. maj 2017
Executive morning workshop: How Corporates Can Be Digital Winners (Vertical Strategy, 14. juni 2016
Web Analytics Wednesday (WAW) (IIH Nordic, 4. november 2015)
Social Media Campaigns (Falcon Social, 23. juni 2015)
Customer Experience: Styrk din forretning (Pentia, 26. marts 2015)
Vejen til Generation Y’s hjerter er brolagt med? (Huset Markedsføring, 21. november 2014)
Sådan ser SEO ud i fremtiden (IIH Nordic, 20. november 2014)
Få styr på dit mediebureau (Magnetix, 4. september 2014)
Bliv skarp på RTB (Ebita/Nørgaard Mikkelsen, 26. august 2014)
Google Tag Manager (Google, 26. juni 2014)
Danmarks bedste webshops (FDIH, 14. maj 2014)
Udnyt CRM til at skabe effektive salgsprocesser (AlfaPeople, 14. maj 2014)
Digital salgsudvikling (Ebita/Nørgaard Mikkelsen, 9. april 2014)
SEO in 2014. Hvilke strategier skal du vælge? (Oxygen Software, 12. marts 2014)
Google Analytics opgradering – Universal Analytics (IIH, 13. december 2013)
Danmarks bedste webshops (FDIH, 15. maj 2013)
Google har lanceret Universal Analytics. Men hvad betyder det for dig? (IIH Nordic, 19. april 2013)
Loyalitetsprogrammer: Få mere ud af dine eksisterende kunder (FDIH, 21. marts 2013)
Gør dine forretningssystemer mobile (Visma, 20. marts 2013)
Den billigste måde at tjene flere penge på e-commerce (Agillic, 12. marts 2013)
Få succes med e-handel (Dansk Erhverv, 30. januar 2013
Er du klar til e-handel?(Alfapeople & Microsoft, 27. november 2012)
Hvordan kan internettet udnyttes som fremtidens handels- og markedsføringsplatform (IAA, 1. september 2010)
Mobil Markedsføring (Dansk Annoncørforening, 8. juni 2010)
Boost din e-handel (Creuna, 1. juni 2010)
Sharing insights and key trends for Social Commerce in 2010 (Bazaarvoice, 2. marts 2010)
Digital servicedesign (Creuna, 2. februar 2010)
Adaptive content og behavioural targeting (Creuna, 12. januar 2010)
Digital strategi og forretningsudvikling (Creuna, 6. oktober 2009)

It og sprog

Kendskab og erfaring med nedenstående software: Hubspot CRM, Apsis, Innometrics Profile Cloud, Falcon Social, Power BI, Exerp, Maze, Microsoft Dynamics Nav (Navision), Targit Business Intelligence, Navision, Hybris Multichannel Suite/Salesforce, Sitecore CMS, EPiServer CMS, Drupal, WordPress, FatWire CMS (Oracle), DynamicWeb/Synkron, php, HTML, Umbraco, Neolane Multi-Channel Campaign Management (Adobe), Active Campaign, Adobe Active Campaign, Adobe Omniture SiteCatalyst, Wunder Mobility, Google Analytics, WebTrends, Google Website Optimizer, Google Content Experiments, Optimizely, Clicktale, Hotjar, SessionCam, Mouseflow, Abobe Dreamweaver, Accuranker, Dandomain Webshop og Microsoft Office.

Sprog: Engelsk flydende i tale og skrift. Tysk på lavt konversationsniveau og italiensk på turistniveau.

Medlemskaber

FDIH (Foreningen for Distance- og Internethandel)
Lederne

Fritidsinteresser

Jeg bruger tiden sammen med mine venner, læser en bog og går til koncerter eller et andet kulturtilbud. Jeg tager gerne til fitness eller spinning et par gange om ugen, og i sommerweekenderne kører jeg Midt-, Syd- eller Nordvestsjælland tyndt på min racercykel. Et par gang om året prøver jeg at komme af sted til varmere og højere himmelstrøg, så jeg kan besejre et par bjerge på min cykel. Mad og madlavning har også min interesse.