Web, websites og webshops

Her er en række af de websites og -shops, jeg har arbejdet med og har haft ansvaret for. Fælles for dem er, at de har været en vigtig del af forretningen – hvis ikke hele eller selve forretningen. Det er både inden for retail og abonnementssalg. Fra det store flersprogede site med milliardomsætning til den danske detail-webshop.

Fitness World

Designet var outdatet og backenden var ikke tilgængelig for marketingafdelingen. Vi lavede derfor et nyt responsivt websitet, så kunderne kunne bruge websitet på deres mobil. Vi så lynhurtigt en kæmpe stigning i trafikken fra mobiltelefoner og en stigning i salg via smartphones. Vi fik også et rigtige CMS-system, så vores webmanager kunne arbejder hurtigere og bedre.
Læs mere om Fitness Worlds website >>

Fullrate

Websitet var Fullrates vigtigste salgskanal. Det var dog på høje tid at få skiftet websitet. Backenden (CMS’en) var svær at arbejde med, hvilket gjorde det svært at styre kampagner og almindelig opdatering. Vi lavede en ny backend, som gjorde muligt for onlineafdelingen selv at styre kampagner. Samtidig optimerede vi sitet i forhold til SEO, hvilket gav rigtig flotte resultater.

Telmore

Websitet var en afgørende del af Danmarks første rene online-teleselskab. Og der var travlt. Telmore havde nemlig Danmarks mest travle webshop (ifølge FDIH) med 20 pct. af samtlige Dankort-transaktioner på internettet. Så det skulle bare spille.
Læs mere om Telmores website >>

Imerco

Imerco var Danmarks største detailkæde inden for køkken og bord. Websitet kørte dog på gammel teknologi med et lidt trist udseende. Vi lavede det om og fik nyt design og CMS-system. Imerco havde 150 butikker og en stor webshop. I en utroligt presset branche levede vi af de ugentlige kampagner, hvor vi udsendte både en tilbudsavis og nyhedsbreve (e-mailmarketing/CRM). Alle kampagner kørte både on off- og online. Og her skulle websitet klare det store pres, kampagnerne gav på websitet.
Besøg Imercos website >>

Sterling Airlines

Hos Sterling Airlines havde vi over 4 mio. passagerer om året. Klart de fleste kunder købte deres billet på websitet, som omsatte for kæmpe beløb. Vi fokuserede på siteoptimization og webtracking samt web 2.0 – og ikke mindst e-mailmarketing/CRM til 2 mill. modtagere. Desværre gik Sterling Airlines konkurs midt under finanskrisen.
Læs mere om Sterlings website >>

Rambøll

Hos Rambøll var tiden løbet fra vores design og platform. Vi valgte derfor at skifte CMS-systemet og udvikle nyt corporate website til hele Rambøll Gruppen, hvilket var en del subsites. Et innovativt og moderne website med nyt design blev resultatet af vores anstrengelser, og sitet er i dag det førende i branchen.
Besøg Rambølls website >>

ug.dk

Schultz Information vandt opgaven med at lave en national online-uddannelsesguide for Undervisningsministeriet. En slags “Hvad kan jeg blive” på nettet. UddannelsesGuiden – også kaldet ug.dk blev udviklet – implementeret på kort tid og hele indholdet skrevet på bare 6 måneder. Elever, lærer og vejledere skulle nu kun kigge et sted for at få overblik over uddannelsesystemet og jobverdenen. UddannelsesGuiden blev startskuddet til digitaliseringen af hele vejlednings- og uddannelsesområdet.
Besøg UddannelsesGuiden >>>

Khoby Komms

Det nystartede kommunikationsfirma specialiserede sig i strategisk lederkommunikation og havde brug for et website. Websitet skulle bruges til online-markedsføringen og vise firmaets kompetencer.
Besøg Khoby Komms >>

Blogs

Blogs er ikke, hvad det var engang, nu har andre kommunikationsformer fået mere af opmærksomheden. De bliver dog stadig brug og udover at engagere brugere og læsere, så er de også gode for søgemaskiner. Jeg har været med til at lave flere i tidens løb.
Blog om Telmore >>