Spring til indhold

CV

I mit CV kan du se mine erfaringer med e-commerce, marketing og web siden internettets barndom i 1995. Mine daglige udfordringer er inden for e-commerce, marketing, digital transformation, strategi, ekspansion, udvikling og lederskab. Mit CV giver et indblik i min erfaring med både B2C og B2B inden for farma, fashion/mode/luksus, livsstil, telco, detail, kæder og abonnementsbaserede forretningsmodeller. I de senere år har jeg fokuseret på kommercielle projekter og opgaver inden for e-commerce, kundeakkvisition og (digital) marketing, hvilket mit CV tydeligvis bærer præg af. Kontakt mig, hvis du vil vide mere.


2023 – CCO (kommerciel direktør) | Life Extension Europe

Life Extension Europe er online-forhandler og distributør af kosttilskud og sundhedsprodukter på 31 markeder. Virksomheden er på en vækstrejse, hvorfor vi har arbejder med at udvikle det internationale marked med fokus på akkvisition og kampagner. Jeg fokuserer på:

  • marketing
  • e-commerce
  • onlinesalg
  • akkvisition
  • kampagner
  • konvertering
  • CRM/nyhedsbreve
  • retention/loyalitetsflow
  • medieplanlægning og -indkøb
  • Customer Experience Management (CEM/CX)
  • costumer journey
  • customer touchpoints
  • e-commercestrategi
  • marketingstrategi
  • akkvisitionsstrategi
  • forretningsudvikling
  • produktudvikling
  • ledelse
  • D2C
  • B2C
  • B2B.


2022 – 2023 E-commerce Director | Rosemunde

Rosemunde-logo

Rosemunde havde mange modebrands med hver deres målgruppe og udtryk. Derfor var der oprettet en Nordic Brand Hub, som var ansvarlig for e-commerce for alle Rosemunde-brands. Formålet var at samle al onlinesalg et sted og på den måde professionalisere den strategiske og taktiske e-commerce samt høste synergierne på tværs af de forskellige brands. Vi arbejdede med:

  • e-commerce
  • onlinesalg
  • konvertering
  • optimering
  • kampagner: ATL og BTL
  • web/digital/online
  • CRM/nyhedsbreve/loyalitetsflow
  • CLM
  • medieplanlægning og -indkøb
  • Customer Experience Management (CEM/CX)
  • costumer journey
  • customer touchpoints
  • e-commercestrategi
  • D2C
  • B2C
  • B2B.


2020 – 2022 Marketing- og Rekrutteringskonsulent | Kost og Ernæringsforbundet

Logo fra Kost og Ernæringsforbundet

Kost og Ernæringsforbundet skulle moderniseres og tilpasses arbejdsmarkedets nye struktur og udfordringer. En del af den transition var oprettelsen og professionalisering af en marketingafdeling, hvor rekruttering og fastholdelse (retention) af medlemmer var de vigtigste opgaver. Blandt opgaverne var:

  • rekruttering af medlemmer/acquisition
  • retention
  • e-commerce
  • konvertering
  • optimering
  • kampagner: ATL og BTL
  • SoMe
  • web/digital/online
  • CRM/nyhedsbreve/loyalitetsflow
  • CLM
  • medieplanlægning og -indkøb
  • markedsintroduktion/G2M
  • Customer Experience Management (CEM/CX)
  • costumer journey
  • customer touchpoints
  • rekrutteringsstrategi
  • marketingstrategi
  • retentionstrategi.


2014 – 2020 Head of Marketing | Fitness World & Urban Gym

Fitness Worlds logo
I Fitness World valgte vi at disrupte os selv med vores lillesøster Urban Gym, hvor brugerne brugte app’en til administrere deres medlemskab og adgang til centrene. På den måde dækkede vi en bredere del af markedet. Fitness World Group skulle stadig vokse, derfor havde vi en effektiv akkvisitionsmaskine med en digital prædiktiv salgsmodellering, som gav flotte resultater. Vi arbejdede aktivt med churn, hvor vi styrkede vores brand, onboarding-set up, personalisering og kunderejse mm. bl.a. via vores prisvindende app’en. Jeg arbejdede bl.a. med:
  • kundeakkvisition
  • Customer Experience Management (CEM/CX)
  • costumer journey
  • customer touchpoints
  • kampagner: ATL og BTL
  • e-commerce
  • G2M/produktlancering
  • retention
  • brandbuilding
  • IoT
  • web/digital/online
  • app
  • segmentering/personalisering
  • konvertering
  • medieplanlægning og -indkøb
  • SoMe (sociale medier)
  • tv-reklamer (TV-C)
  • radioreklamer
  • outdoor/OOH/DOOH
  • annoncer/bannere
  • konkurrencer
  • produkt- og konceptudvikling
  • SEO
  • SEM/Adwords (inkl. GDN, RLSA)
  • SEA
  • RTG (retargetting)
  • RTB (Real Time Bidding)
  • analyse
  • webanalyse
  • strategi
  • coaching
  • ledelse.

2012 – 2014 Online Sales Manager | Fullrate/TDC Telco

Fullratelogo

Mit fokus var online-kundeoplevelse på både web- og mobilsitet. Det omfattede også selvbetjeningen for eksisterende kunder. Mit mål var at øge online-salget og forbedre konverteringsraten. Blandt mine opgaver var:

  • e-commerce
  • online-salg
  • konvertering
  • kampagner
  • A/B-testing
  • MVT (multivariate testing)
  • SEO
  • SEM (inkl. GDN, RLSA)
  • webanalyse
  • anti-churn
  • websiteoptimering
  • indhold
  • landingpages
  • usability (UX)
  • konkurrencer
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • produktlancering
  • drift og vedligehold
  • coaching
  • ledelse.


2009 – 2012 Webmanager | Telmore/TDC Telco

Telmorelogo

Onlinesalg var mit vigtigste arbejdsområde i Telmore. Jeg var afdelingsleder for Site Management (7 medarbejdere), hvor vi hver dag kæmpede for at øge konverteringsraten og udvide kundebasen. I Telmore havde vi Danmarks travleste webshop (ifølge FDIH) med 20 pct. af samtlige dankorttransaktioner – og Telmore var derfor Danmarks største e-handelssted. Websitet var Telmores klart vigtigste salgskanal, og derfor skulle sitet være optimeret. Vi havde samtidig den højeste Trustpilot-score blandt teleselskaberne på 9,0 (januar 2011). Blandt mine opgaver var::

  • ledelse
  • strategi
  • coaching
  • sparring
  • analyse
  • personalisering
  • online-salg
  • konvertering
  • siteoptimering
  • planlægning af drift og vedligehold
  • nye sign up-flows
  • produktudvikling
  • konceptudvikling
  • roadmapping
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • A/B-testing
  • behavioural targeting (adaptive content)
  • specificering
  • blogging.

 

2008 – 2009 Webmanager | Sterling Airlines

Hos Sterling Airlines var jeg ansvarlig for websitet og webteamet. Websitet var dengang Danmarks 35. mest populære website (FDIM) og blandt de mest populære e-handelssteder. Det omsatte for 4 mia. kr. årligt og havde i gennemsnit ca. 100.000 besøg om dagen. Det lykkedes at hæve konverteringsraten med op til 300 pct. i perioder. Et større fokus på nyhedsbrevene betød, at omsætningen steg og i et tilfælde blev tredoblet. Jeg havde bl.a. ansvaret for følgende projekter og opgaver:

  • web
  • online-salg
  • redesign af site
  • Nyt CMS-system
  • introduktion af web 2.0
  • webtracking
  • webanalyse
  • siteoptimering
  • e-mailmarketing/CRM/nyhedsbreve
  • online-konkurrencer
  • kvalitetssikring af tredjepartsleverandører.
2005 – 2008 Webredaktør og projektleder | Rambøll
Rambolllogo

Hos Rambøll var jeg webansvarlig og tog bl.a. initiativ til et nyt corporatesite for hele Rambøll Gruppen. Vi valgte bl.a. også nyt CMS-system og design til de nye sites. Mine opgaver var både interne og eksterne. Det vil sige, at jeg også blev brugt ved opgaver, hvor kunder efterspurgte webkompetencer. Mine opgaver var bl.a.:

  • nyt corporate website
  • web
  • intranettet
  • produkt-, mikro og kampagnesites
  • blogs
  • implementering af statistikværktøj
  • streaming af film og video
  • søgemaskineoptimering (SEO)
  • søgemaskinemarketing (SEM)
  • brugertests af hjemmesider
  • implementering af flashmagasiner
  • kravspecifikation
  • koordinator mellem teknik- og contentgruppe
  • journalistisk og sproglig sparring med contentgruppe
  • nyheder til web og intranet
  • udvikling af kampagnesites til intranet
  • artikler til brandingmagasin
  • artikler til medarbejderblad
  • artikler til årsrapport
  • annoncer
  • pressekontakt
  • pressemeddelelser
  • film til internt brug
  • underviser i webstategi, online-branding og web for Rambøll Management
  • konferencier ved produktlancering.


2004 – 2005 Webredaktør | ug.dk (UddannelsesGuiden for Schultz Information)

Schultzlogo

Indholdsdelen af ug.dk blev udviklet, implementeret og skrevet på bare 6 måneder. Hver uddannelse og hvert job fik sin egen beskrivelse. Portalen blev en kæmpe succes og findes stadig. Alle folkeskoleelever, elever på ungdomsuddannelserne osv. bruger fortsat portalen. Blandt mine opgaver var bl.a.:

  • webportal
  • community manager
  • koordinator mellem teknik- og contentgruppe
  • videreudvikling af portal
  • kvalitetssikring af eksterne leverandører
  • journalistisk og sproglig sparring
  • produktion af pjecer til markedsføring
  • kursusleder og underviser
  • online-brugerundersøgelser
  • ansvarlig for mellemniveausider
  • erhvervsredaktør
  • nyhedsredaktør
  • udarbejdelse af prototyper
  • karriereportrætter
  • jobartikler
  • uddannelsesartikler
  • nyheder.

2002 – 2023 Freelancekonsulent og journalist 

Meny | DR | Politiken | Information | Ekstra Bladet | Københavns Universitet m.fl.

Efter jeg forlod Danmarks Journalisthøjskole arbejdede jeg i som freelancejournalist, hvilket over årene udviklede sig, så jeg endte med at arbejde en masse forskellige projekter i over 20 år. Mine leverancer var bl.a.

  • kampagner
  • tv-reklamer (TV-C) 
  • nyhedsbrev
  • projektledelse
  • content
  • productlanceringer (G2M)
  • strategi
  • forretningsudvikling
  • interviews
  • baggrundsartikler
  • features
  • nyhedsanalyser.

Uddannelse

2021 HD 2. del, Marketing Management, Copenhagen Business School (CBS)
2019 HD 1. del, Business Administration, Copenhagen Business School (CBS)
2003 Journalist, Danmarks Journalisthøjskole

Priser, awards, nomineringer og tests

E-handelsprisen 2020: Vinder af Bedste e-handelsapp
Danish Digital Awards 2019: Gold, Bedste Customer Experience 
FDIH/E-handelsprisen: Bedste App 2018 (indstillet)
AEA Advertising Effectiveness Award 2015 (nomineret); Kreativitet & Kommunikation i samarbejde med YouTube, TV2 og PostDanmark; Læs artikel i bureaubiz
Gadget magasinet T3’s læsere har kåret Telmore til Årets teleselskab; T3, Januar 2012
Telmore ligger højest på alle drivere og har meget loyale kunder; EPSI (Extended Performance Satisfaction Index), oktober 2011
E-handelsprisen 2011: Online Kundeservice: Top 3; FDIH
Danmarks næstpopulæreste internetbutik 2011; Berlingske Nyhedsmagasin
Danmarks næstmest digitale virksomhed 2011; My Research
Danmarks bedste mobiloperatør 2010; Magasinet Mobil
E-handelsprisen 2009: Bedste e-handelsvirksomhed B2C. 2. plads; FDIH

Key notes og præsentationer

Marketing for Tillidsrepræsentanter (Kost og Ernæringsforbundet; Fællestræf, 31. august 2021)
Increasing User Interactivity Through Innovations in Mobile (eTail Nordic; Worldwide Business Research LLC, 2. oktober 2018)
Web Analytics Wednesday (WAW) (IIH Nordic, 4. november 2015)
Beyond Product Recommendations: Combining Segmentation with Content to Create a Personalised Experience (eTail Nordic; Worldwide Business Research LLC, 13. oktober 2015)

Kurser og masterclasses

PRINCE2 Agile Practitioner (Mannaz/Axelos, december 2022)
PRINCE2 Foundation (Mannaz/Axelos, november 2022)
Salesforce B2B Masterclass (Alpha Solutions, juni 2022)
Projektledelse (Mannaz, maj – oktober 2021)
Salgets psykologi (Tack International, juni – september 2021)
Lav bedre virtuelle præsentationer (epo, maj 2021)
Lean Ledelse i praksis (Ledernes Kompetencecenter, april-juni 2019)
Six Sigma Yellow Belt (Ledernes Kompetencecenter, maj 2019)
Digital Strategi (IIH Nordic, december 2016)
Strategi og forretningsudvikling i praksis (Teknologisk Institut, maj 2016)
Google Adwordskursus (IIH Nordic, marts 2015)
SEO Advanced (IIH Nordic, maj 2014)
Google Analytics Advanced (IIH Nordic, oktober 2013)
Google Analytics (IIH Nordic, september 2013)
SEO-kursus (IIH Nordic, juli 2013)
Økonomi for ledere (Lederne, maj – juni 2013)
Den Grundlæggende Lederuddannelse (Niels Brock/TDC (januar – april 2011)
Targit BI Basic (Targit, februar 2011)
Excel Udvidet (Raae Edb, februar 2010)
Excel Grundlæggende (Raae Edb, december 2009 – januar 2010)
Use cases (7N, november 2009)
SiteCatalyst Advanced User Traning (Omniture, juni 2008)
SiteCatalyst User Traning (Omniture, april 2008)
Grundlæggende projektlederuddannelse (Rambøll Academy, november 2007 – marts 2008)
Sitecore CMS Certified Administrator (Sitecore, juni 2007)
Bliv fundet på nettet (Update, marts 2007)
Nyhedsbreve – nå dine brugere (Tankevirksomheden, april 2006)
Digitale brandingstrategier (Dansk Kommunikationsforening, oktober 2005)
Effektiv webkommunikation (Tankevirksomheden, juni 2005)
Fornyelse af webstedet (Update, april 2005)
Corporate Storytelling (Update, april + maj 2004)
At arbejde med strategisk kommunikation (Dansk Journalistforbund, september 2003)
Projektmedarbejderkursus (Mercuri Urval, maj 2001)

Konferencer og seminarer

B2B Marketing Seminar: Nyt år, nye tilgange og nye perspektiver (OMD, Transact og Linkedin, oktober 2023)
Temaaften: AI og teknologien bag de nye generative modeller (emagine, maj 2023)
CDP Live: How to Retain Customers with Data-First Strategies (Twilio Segment, maj 2023)
Salesforce Live: Copenhagen (Salesforce, april 2022)
Fire digitale skridt til succes i medlemsorganisationer (Novicell, september 2021)
IWDK (Internet Week Denmark, maj 2021)
e-Tail Nordic: Multiple channels. Multiple customers. One retailer (Worldwide Business Research LLC, oktober 2018)
600 Minutes Marketing and Digital Experience (Management Events, februar 2018)
App Day 2017 (Danske Medier, marts 2017)
600 Minutes Marketing and Sales (Management Events, marts 2017)
EME 2016 – Digital Marketing Conference (APSIS, november 2016)
Total Retail, E-handelskonference og Messe 2016 (FDIH, oktober 2016)
eTail Nordic, 2nd annual (Worldwide Business Research LLC, oktober 2015)
Markedsføringsdagen 2015 (Huset Markedsføring, juni 2015)
Programmatic Buying in Scandinavia (Danske Medier, november 2014)
Digital Copenhagen 2014 (ADDA/Markedsføring, november 2014)
E-handelskonference og Messe 2013 (FDIH, oktober 2013)
It Future 2013 (Fujitsu, april 2013)
E-handel 2013: Det strategiske perspektiv (EpiServer, januar 2013)
E-handelskonference og Messe 2012 (FDIH, oktober 2012)
Adobe Digital Marketing Summit 2012 (Adobe, maj 2012)
Bag om en sælgers tankegang (SuperOffice, oktober 2011)
Mobile Copenhagen 2011 – Mobile is changing marketing (International Advertising Association, oktober 2011)
E-handelskonference og Messe 2011 (FDIH, september 2011)
Få styr på basale juridiske krav til danske e-handlere og de nye cookie regler anno 2011 (FDIH, marts 2011)
From Clicks to Cliques (Adobe/Omniture, november 2010)
E-handelskonferencen sætter fokus på vækst (FDIH, september 2010)
Bredbåndsdage 2010: Broadband Days og Mobile Broadband Forum (NIDAB Networking, september 2010)
Hvordan kan internettet udnyttes som fremtidens handels- og markedsføringsplatform? (International Advertising Association, august 2010)
Augment Your Business (Creuna, juni 2010)
Skab flere online konverteringer (FDIH, januar 2010)
Global E-commerce Summit ’09 (Shop.org og EMOTA, oktober 2009)
E-handelskonference: Få inspiration og værktøjer til at skabe vækst og optimere online-forretningen (FDIH, september 2009)
Bredbåndsdage 2009: Konkurrence, konsolidering og forretningsmodeller (NIDA Networking, september 2009)
Is Your Digital Marketing Talking to Me: Improving Website Conversion (Omniture, november 2008)
E-handelskonference: Optimer din online-forretning (FDIH, september 2008)
Tendenser, muligheder og udfordringer – er du klar til fremtidens web! (Sitecore, februar 2008)
Web Content Management anno 2007: Nye muligheder, nye udfordringer og ny inspiration (Sitecore, november 2006)
Corporate Branding: På vej mod anden bølge (Copenhagen Business School, november 2005)

Morgen-, gå-hjem- og fyraftensmøder samt korte seminarer og webinarer

Marketing & kunstig intelligens (Dansk Erhverv, 24. april 2024)
Future Tech Insights: Sådan kommer fremtiden teknologi til at påvirke din virksomhed (Peytz, 11 april 2024)
Fra teori til AI & Microsoft Copilot (webinar: Delegate, 13. marts 2024)
Effektive Teams/OKR i Marketing (Dansk Annoncørforening, 5. marts 2024)
The Cookieless Future (GroupM, 24. januar 2024)
Klar til 2024? Syv Aktuelle SEO-Tips til at Kickstarte Året (webinar; Inbournd CPH, 6. december 2023)
Sådan udarbejder du din 2024 salgs- og marketingstrategi i en foranderlig verden (webinar; Sunrise, 29. november 2023)
The real value of SEO (webinar; JBH, 26. september 2023)
Markedsføring med generativ AI (GroupM, 28. august 2023)
Udnyt generativ AI til markedsføringssucces: Innovation, risici og sikkerhed (webinar; WFA, 11. juli 2023)
AI and SEO (IIH Nordic, 20. juni 2023)
AI og teknologien bag de nye generative modeller (emagine, 25. maj 2023)
Sådan sætter du prisen, der minimerer churn og maksimerer din indtjening (webinar; Wilke, 4. maj 2023)
Hvordan skaber du et effektivt digitalt marketing-setup i 2023? (webinar: Marketingcapacity.dk, 28. april 2023)
Sådan implementerer du predikative anbefalinger med AWS og Twilio Segments CDP (webinar; Twilio Segment, 26. april 2023)
Sådan får du succes med Google Analytics 4 (webinar; PL & Partners, 11. april 2023)
Commerce Trends: Digital Briefing Webinar for Europe (webinar: Shopify, 1. februar 2023)
Skalér din webshop med automatiserede produkttekster (webinar: Skjoldby & Co, 19. januar 2023)
Digitale Tendenser 2022: Hvad sker der lige nu? (webinar: Obsidian, 15. september 2022)
Omnichannel Marketing Automation (webinar: Forrester/Agillic, 14. september 2022)
DAM – Sådan styrer du digitale visuelle oplevelser (webinar: Alpha Solutions, 6. september 2022)
Sådan får du mere ud af dine Black Friday-kampagner (webinar: Skjoldby & Co., 10. august 2022)
+10 funktioner i Klaviyo, der vil booste din e-mailmarketing (webinar; Ackermann, 14. juli 2022)
Facebook Ads for E-commerce (webinar; Generaxion, 22. juni 2022)
Skalér din forretning med composable commerce (webinar; Impact Solutions, 16. juni 2022)
Få inspiration til din Direct to Consumer-strategi (D2C) (webinar; Kvantum, 28. april 2022)
Skab varige forbedringer i jeres digitale kundeoplevelser (webinar; Knowit, 27. april 2022)
Customer data platform – erfaringer og cases (Peytz & Co, 31. marts 2022)
20 markektinghacks og tools (webinar; Co3, 29. marts 2022)
Affiliate Marketing (webinar; Generaxion, 11. november 2021)
Sådan mangedobler du omsætningen med Google Shopping (webinar; Adtimize og DataFeedWatch, 21. oktober 2021)
Sådan får du succes med dit content i din e-mailmarketing (webinar; PL & Partners, 20. oktober 2021)
Fremtiden for marketing på sociale medier (webinar; deepdivr, 23. september 2021)
Fremtidens Omnichannel-marketing (webinar; Bonzer, 21. september 2021)
Kunderejsemapping (webinar; Impact, 16. september 2021)
Få succes med din marketingstrategi (webinar; Sunrise, 24. juni 2021)
Google Core Web Vitals (webinar; InboundCph, 21. april 2021)
Customer data – Perspectives on Customer Data Platforms and Their Surrounding Landscape (webinar; Impact, 26. marts 2021)
9 Mobile Commerce Trends for 2021: Apps, Voice Commerce, IoT, Augumentet Reality and 5G (webinar; Impact, 25. februar, 24. marts og 21. april 2021)
Digital Marketing trends & tendenser anno 2021 (webinar; Kynetic, 3. december 2020)
SEO Study: Analyse af de +100 største e-commercesites i Danmark (webinar; Kynetic, 2. december 2020)
10 trin til at optimere din abonnementsforretning (webinar; Fenerum, 12. november 2020)
Masterclass: Digital marketing for e-commerce – hvad gør best in class-webshops i 2021? (webinar: Texta & Obsidian, 30. oktober 2020)
Danmark er et iPhoneland (webinar; Marketingplatform, 29. oktober 2020)
4 Things to Consider when Selecting a New eCommerce Platform (webinar; Fluido, 21. oktober 2020)
Introduktion til Augmented Reality i markedsføringen (Purple Scout, 18. september 2020)
Permission sign up and retention strategies (webinar; Sleeknote, 16. september 2020)
Operationel kundeloyalitet i hele kunderejsen (webinar; Nps.today, 15. september 2020)
The trends driving modern ecommerce (webinar; Avensia, 18. august 2020)
Få vækst-fokuseret viden om dine kunders web-adfærd (webinar; Combine Digital, 25. juni 2020)
Vind kampen om side 1 på Google med SERP-features (webinar; Impact, 18. juni 2020)
Sociale medier 2020 (webinar; Sunrise, 17. juni 2020)
SEO-strategi for B2C i 2020 (webinar; InboundCPH, 11. juni 2020)
Bliv klogere på skaleret agil (webinar; Worksome 26. maj 2020)
SEO-webinar for viderekommende (webinar; InboundCPH, 15. maj)
Lær at lave kampagner efter GDPR (webinar; SelectedMedia, 6. maj 2020)
Customer journey: fra tanke til handling (webinar; Sunrise, 23. april 2020)
How to Drive Performance with Programmatic Native (Verizon, 20. februar 2020)
Digital verden uden cookies (Quisma, 11. februar 2020)
Sådan overlever du et komplekst webprojekt (Peytz & Co, 12. juni 2019)
Sprint dig til bedre digitale projekter (Knowit, 24. januar 2019)
Clever Talks – Talks by Hand-picked Industry Colleagues, Thought Leaders and Friends (IIH Nordic, 11. januar 2019)
Digital Innovation – Sprint dig til bedre digitale projekter (Knowit, 24. januar 2019)
Digital Strategi 2018 (AKQA, 16. maj 2018)
WWDC17 (Apple, 20. juni 2017)
Digital Transformation (Advice, 16. juni 2017)
Next Generation Marketing (MTG, 4. maj 2017
Executive morning workshop: How Corporates Can Be Digital Winners (Vertical Strategy, 14. juni 2016
Web Analytics Wednesday (WAW) (IIH Nordic, 4. november 2015)
Social Media Campaigns (Falcon Social, 23. juni 2015)
Customer Experience: Styrk din forretning (Pentia, 26. marts 2015)
Vejen til Generation Y’s hjerter er brolagt med? (Huset Markedsføring, 21. november 2014)
Sådan ser SEO ud i fremtiden (IIH Nordic, 20. november 2014)
Få styr på dit mediebureau (Magnetix, 4. september 2014)
Bliv skarp på RTB (Ebita/Nørgaard Mikkelsen, 26. august 2014)
Google Tag Manager (Google, 26. juni 2014)
Danmarks bedste webshops (FDIH, 14. maj 2014)
Udnyt CRM til at skabe effektive salgsprocesser (AlfaPeople, 14. maj 2014)
Digital salgsudvikling (Ebita/Nørgaard Mikkelsen, 9. april 2014)
SEO in 2014. Hvilke strategier skal du vælge? (Oxygen Software, 12. marts 2014)
Google Analytics opgradering – Universal Analytics (IIH, 13. december 2013)
Danmarks bedste webshops (FDIH, 15. maj 2013)
Google har lanceret Universal Analytics. Men hvad betyder det for dig? (IIH Nordic, 19. april 2013)
Loyalitetsprogrammer: Få mere ud af dine eksisterende kunder (FDIH, 21. marts 2013)
Gør dine forretningssystemer mobile (Visma, 20. marts 2013)
Den billigste måde at tjene flere penge på e-commerce (Agillic, 12. marts 2013)
Få succes med e-handel (Dansk Erhverv, 30. januar 2013
Er du klar til e-handel?(Alfapeople & Microsoft, 27. november 2012)
Hvordan kan internettet udnyttes som fremtidens handels- og markedsføringsplatform (IAA, 1. september 2010)
Mobil Markedsføring (Dansk Annoncørforening, 8. juni 2010)
Boost din e-handel (Creuna, 1. juni 2010)
Sharing insights and key trends for Social Commerce in 2010 (Bazaarvoice, 2. marts 2010)
Digital servicedesign (Creuna, 2. februar 2010)
Adaptive content og behavioural targeting (Creuna, 12. januar 2010)
Digital strategi og forretningsudvikling (Creuna, 6. oktober 2009)

It og sprog

Kendskab og erfaring med nedenstående software:
Shop- og CMS-systemer: Shopify Plus, Shopware, Hybris Multichannel Suite, Salesforce, Sitecore CMS, EPiServer CMS (Optimizely), Drupal, WordPress, Dandomain Webshop, Scannet, Umbraco, FatWire CMS (Oracle), DynamicWeb, php og HTML.
CRM og mailsystemer: Klaviyo, Apsis One, Active Campaign og Neolane Multi-Channel Campaign Management (Adobe).
Øvrige: Innometrics Profile Cloud, Falcon Social, Power BI, Exerp, Maze, Microsoft Dynamics Nav (Navision), Targit Business Intelligence, Navision, Wunder Mobility, Google Analytics, Adobe Omniture SiteCatalyst, WebTrends, Google Website Optimizer, Google Content Experiments, Clicktale, Hotjar, SessionCam, Mouseflow, Abobe Dreamweaver, Accuranker, og Microsoft Office.

Sprog: Engelsk flydende i tale og skrift. Tysk på lavt konversationsniveau og italiensk på turistniveau.

Medlemskaber

FDIH (Foreningen for Distance- og Internethandel)/Dansk Erhverv
Lederne

Fritidsinteresser

Jeg bruger tiden sammen med mine venner, læser en bog og går til koncerter eller et andet kulturtilbud. Jeg tager gerne til fitness eller spinning et par gange om ugen, og i sommerweekenderne kører jeg Midt-, Syd- eller Nordvestsjælland tyndt på min racercykel. Et par gange om året prøver jeg at komme af sted til varmere og højere himmelstrøg, så jeg kan besejre et par bjerge på min cykel. Mad og madlavning har også min interesse.